Frontyard Library (Sydney)

Frontyard Library Talk
Senin, 18 Desember 2017, 18.30 – 21.00
C2O library & collabtive, Jl. Dr. Cipto 22 Surabaya

Frontyard Library adalah satu inisiatif penciptaan dan perawatan ruang kolektif yang fleksibel, lenting dan proaktif, untuk berbagi keahlian, melibatkan komunitas, dan melakukan penelitian. Dengan tujuan mendorong dan memupuk kolaborasi berbagai orang dari latar belakang yang berbeda untuk membangun komunitas yang lebih lenting dan lestari untuk masa depan.

Dalam acara ini kita akan mendengarkan cerita dari Alexandra Crosby dan Luke Bacon, perihal Frontyard Library, bagaimana perpustakaan ini dimulai, kenapa perpustakaan yang dipilih untuk diinisiasi, alat-alat apa saja yang mereka gunakan, dan apa peran perpustakaan (khususnya perpustakaan komunitas), konteks lokal, dan jaringan internasional.

Alexandra Crosby is a designer, researcher, writer and interdisciplinary artist who focuses on South-east Asia, particularly Indonesia. She is Senior Lecturer, School of Design and Course Director, Interdisciplinary Design, School of Design, University of Technology, Sydney. She is also a Board member of Frontyard; Inside Indonesia; the Indonesian Resources and Information Program (IRIP), and is on the Advisory Panel for the ACICIS Creative Arts and Design Professional Practicum.

Luke Bacon is a janitor at Frontyard Projects, and was previously a civic-hacker at the OpenAustralia Foundation and a co‑founder of Detention Logs.

 

Email | Website | More by »

An independent library and a coworking community space. Aims to create a shared, nurturing space, along with the tools and resources for humans (and non-humans) for learning, working, and connecting with diverse communities and surrounding environment—for emancipatory, sustainable future. More info, visit: https://c2o-library.net/about/ or email info@c2o-library.net

Leave a Reply